zaterdag, september 30, 2006

Spirit of the dance

Zestien jongens en meiden, razendsnelle voetbewegingen, opzwepende muziek, kortom welkom bij Spirit of the dance. Tijdens het kijken naar de voorstelling in Schouwburg Cuijk kwam ik erachter dat ik vorig seizoen dezelfde show al had gezien. En ook toen keek ik met gemengde gevoelens. Enerzijds omdat het fantastische dansers zijn, anderzijds omdat ik me in de boot genomen voel. De jongens en meisjes zingen soms ook een stukje, maar dat is overduidelijk playback. Zelfs het geluid van de klikkende en klakkende hakken op de buhne staat op band. En de violist die af en toe een deuntje speelt brengt geen toon voort. Een elektrische viool zonder draad. Knap. Maar ja, wel goed voor een volle zaal en later in het seizoen nog twee keer een uitverkochte zaal in Cuijk.

Geen opmerkingen: